Zet uw idee om tot concept

De vraag

Met de Value Proposition Canvas komt in beeld:

  • Wat de gebruiker doet
  • Waar dingen beter kunnen
  • Hoe het concept de oplossing biedt

Lees meer over de Value Proposition Canvas op Business Model Alchemist.

  • Conceptontwikkeling 100%
  • Business Development 100%
  • Digital Transformation 90%
  • Lean Startup 100%

Vul onderstaand formulier in en maak, samen met Detlef La Grand de eerste stap in het Lean Startup proces.

Uw naam (verplicht)

Uw email (verplicht)

Idee

De taak van de gebruiker

De problemen van de gebruiker

De oplossing voor de problemen

captcha

Verstuur het formulier en er wordt dezelfde dag nog een ingevuld Value Proposition Canvas teruggestuurd.

Het geeft u direct nieuwe inzichten en verplicht tot niets.

Tips bij het opstellen van de taken gebruiker

Beschrijf wat de gebruiker specifiek voor elkaar probeert te  krijgen. Dit zou een activiteit kunnen zijn of een bepaald probleem oplossen.

Wat wil de gebruiker bereiken, zoals een bepaalde status of doel bereiken of een goed gevoel krijgen bij voltooien van de activiteit. Ook kan het zijn dat iemand wat wilt kopen of juist verkopen of ergens komen of vertrekken in een bepaalde situatie, locatie of tijdstip.

Beschrijf negatieve elementen die de gebruiker ervaart.

Zijn er ongewenste kosten of moeten eerst onnodige handelingen worden verricht waardoor er extra tijd nodig is.

Zijn er onduidelijke stappen te doen, kost het veel geld, of is er onvoldoende informatie om de taak te voltooien. Het kan zelfs zijn dat het niet duidelijk is of en hoe de taal gedaan is. Is er wel voldoende feedback bij de tussenstappen en bij het voltooien van de activiteit.

Wat is het gevolg voor de gebruiker, bijvoorbeeld frustratie, boosheid of verlies aan vertrouwen.

Kan er een gevaarlijke situatie ontstaan of is er kans op financieel verlies?

Beschrijf de oplossingen voor de gebruiker

Beschrijf de voordelen die het concept aan de gebruiker gaat geven, welke wensen worden vervult of hoe wordt de gebruiker verrast.

Dit kunnen besparingen zijn, positieve beleving en tijdswinst zijn. Het gebruik zou ook kunnen leiden tot meer vertrouwen, beter resultaat, minder stijle leercurve of eenvoudig weg lagere kosten. Ook kan het zijn dat de gebruiker sneller een bepaalde status of prestatie bereikt

 Voorbeelden Value Proposition Canvas

QRNT

Swaip